Cemu 1.12.1 se actualiza con mayor compatibilidad para algunos juegos
Cemu 1.12.1 e incluso la versión 1.12.1b ya están disponibles desde hace unos días para descargar en la web oficial de este emulador para Wii U y aquí os contamos algunos cambios que incluye esta nueva actualización.
Entre los cambios mas importantes nos encontramos con Tokyo Mirage Sessions, un juego que previamente y en versiones anteriores no acababa de renderizar de forma correcta, y en esta nueva actualización a sido arreglado.
Otra de las mejores que incluye, es soporte para los dispositivos USB que conectemos y usemos en el emulador Cemu.
Ademas la compatibilidad para los juegos de Skylander Trap Team, SuperChargers y Imaginators ha sido mejorada, con la posibilidad de hacer funcionar los portales necesarios para estos juegos.
Como ultimo puntos mas importante tenemos el control para Wii y Wii U, que ha sido mejorado de forma considerable en esta nueva versión del emulador Cemu.
Aquí podéis ver de forma mas extensa los cambios que han sido realizados en la versión 1.12.1 de Cemu, para gente mas experta en estos temas:
# Cemu detailed changelog for 1.12.1 # Patreon release date: 2018-05-25 # Public release date: 2018-06-01 # New in 1.12.1b: general: Fixed section labels for game profiles created via the game list context menu general: Added UI option to disable precompiled shader cache general: Added game profile option to disable precompiled shader cache (see example.ini for details) # New in 1.12.1: general: Upgraded Cemu to VS2017 and also updated the following libraries: wxWidgets (3.1.1) libcurl (7.59.0) openssl (1.1.0h) zlib (1.2.11) general: Fixed settings.xml getting corrupted when multiple instances of Cemu were running general: Game list now loads the game icons asynchronously to improve Cemu startup time general: Load graphic pack shader files asynchronously to improve Cemu startup time general: Added fallback font in case no other shared data fonts are found (prevents some games from crashing) general: Generally improved AES128 implementation. AES-NI is used where possible (if supported by CPU) and the fallback software-AES implementation is now much faster general: If NEX or independent token API request returns with an error message, print it to log.txt general: Updated game profiles HID: Added preliminary USB/HID support In order for a device to be detected, plug it into your PC before you start Cemu. No extra configuration necessary Tested USB peripherals: Skylanders Traptanium Portal confirmed to work, other similar 'Portal' devices still need testing GCN controller adapter (in Wii U mode) not yet working input: Fixed some XInput issues for Steam Big Picture controllers (if you are having trouble configuring a controller, launch a game in Cemu first) input: Various improvements to native wiimote support nn_idbe: Implemented API DownloadIconFile() and DecryptIconFile() snd_core: Fixed loop counter for PCM16 voices snd_core: Fixed AXGetDeviceMode() snd_core: Fixed AXSetVoiceSrcRatio (now clamps ratio value correctly between 0.0 and 8.0) GX2: Implemented GX2SetPointSize and GPU7 support for point width GX2: Added API GX2SetComputeSampler, GX2SetComputeTexture, GX2SetComputeShader, GX2DispatchCompute GX2: Shaders using SSBOs no longer fail to compile GX2: Texture cache will now drop unused textures after 50 minutes even if the texture data is potentially not restorable RPL: Fixed a bug in RPL loader where import mapping would exit early if an invalid (nameless) import was found coreinit: Zero-sized file reads no longer return an error coreinit: Optimized thread context switching to be slightly faster nn_fp: Fixed a bug in AsyncLogin callback nn_boss: Fixed a crash that occurred when a game tried to access non-existent BOSS files
Y como siempre un breve vídeo con los cambios mas importantes realizados en esta nueva versión: